इंडस्ट्री ग्रोथ सेंटर स्थापित करने का आह्वान, 18 दिसंबर तक चलेगा पांच दिवसीय खड़गपुर ट्रेड फेयर

210
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

 

Kharagpur Trade Fair Inaugurated: A Landmark Initiative for Vendor Development

Kharagpur,  The Bengal Chamber of Commerce and Industry (BCC&I), in collaboration with MSME DFO and the District Chamber of Commerce & Industry (DCC&I), proudly inaugurated the Kharagpur Trade Fair for Vendor Development today. The ceremony was graced by the esteemed presence of Shri Manas Bhunia, Minister-in-Charge, Water Resources Investigation and Development, Government of West Bengal.

Shri Bhunia, in his inaugural address, commended the vital role played by Micro, Small, and Medium Enterprises (MSMEs) in Bengal’s economic landscape. He emphasized the remarkable growth in manufacturing witnessed in the state and urged the Bengal Chamber of Commerce to collaborate in establishing an industry growth center in Midnapore. The minister also highlighted West Bengal’s significant contribution to national agriculture.

Mr. Gautam Ray, President of The Bengal Chamber, extended a warm welcome to all participants and expressed the chamber’s commitment to fostering industrial development across West Bengal. He underscored the importance of MSMEs in balancing economic prosperity with environmental and social responsibility, noting their flexible and non-bureaucratic structure as a key asset.

Advertisement
Advertisement
Advertisement

Mr. Sanjay Behera, Chief Sales Manager at Tata Steel Limited, shared insights on the potential of MSMEs adopting a cluster approach to accelerate their journey toward global recognition. He emphasized the pivotal role such collaborations play in propelling progress within the industry.

Adding to the discourse, Mr. Vivek Chauhan, Chief Commercial Officer of L&T Sufin, shed light on their online platform’s role in easing Supplier Finance and connecting MSMEs with new customers. He emphasized the importance of technological solutions in enhancing the business ecosystem.

The Kharagpur Trade Fair witnessed active participation from local authorities, industrialists, and stakeholders. The event serves as a testament to the collaborative efforts of the Bengal Chamber of Commerce and its partners in advancing the cause of MSMEs and fostering sustainable industrial growth in West Bengal.

The Bengal Chamber of Commerce and Industry remains committed to its vision of promoting economic development, and the Kharagpur Trade Fair marks a significant milestone in this journey.

খড়গপুর বাণিজ্য মেলার উদ্বোধন: বিক্রেতা উন্নয়নের জন্য একটি যুগান্তকারী উদ্যোগ

 

বেঙ্গল চেম্বার অফ কমার্স অ্যান্ড ইন্ডাস্ট্রি (BCC&I), MSME DFO এবং ডিস্ট্রিক্ট চেম্বার অফ কমার্স অ্যান্ড ইন্ডাস্ট্রির (DCC&I) সহযোগিতায়, আজ বিক্রেতা বিকাশের জন্য খড়গপুর বাণিজ্য মেলার গর্বিতভাবে উদ্বোধন করেছে৷ অনুষ্ঠানটি পশ্চিমবঙ্গ সরকারের জলসম্পদ তদন্ত ও উন্নয়নের মন্ত্রী-ইন-চার্জ শ্রী মানস ভুনিয়ার সম্মানিত উপস্থিতি দ্বারা অনুপ্রাণিত হয়েছিল।

 

শ্রী ভুনিয়া, তার উদ্বোধনী ভাষণে, বাংলার অর্থনৈতিক দৃশ্যপটে ক্ষুদ্র, ক্ষুদ্র ও মাঝারি উদ্যোগের (এমএসএমই) গুরুত্বপূর্ণ ভূমিকার প্রশংসা করেন। তিনি রাজ্যে উৎপাদনে উল্লেখযোগ্য বৃদ্ধির উপর জোর দেন এবং বেঙ্গল চেম্বার অফ কমার্সকে মেদিনীপুরে একটি শিল্প বৃদ্ধি কেন্দ্র স্থাপনে সহযোগিতা করার আহ্বান জানান। মন্ত্রী জাতীয় কৃষিতে পশ্চিমবঙ্গের উল্লেখযোগ্য অবদানের কথাও তুলে ধরেন।

 

দ্য বেঙ্গল চেম্বারের সভাপতি শ্রী গৌতম রায়, সমস্ত অংশগ্রহণকারীদের উষ্ণ অভ্যর্থনা জানান এবং পশ্চিমবঙ্গ জুড়ে শিল্প বিকাশের জন্য চেম্বারের প্রতিশ্রুতি ব্যক্ত করেন। তিনি পরিবেশগত এবং সামাজিক দায়বদ্ধতার সাথে অর্থনৈতিক সমৃদ্ধির ভারসাম্য রক্ষায় MSME-এর গুরুত্বের ওপর জোর দেন, তাদের নমনীয় এবং গতিশীল কাজের কাঠামোকে একটি মূল সম্পদ হিসেবে উল্লেখ করেন।

 

শ্রী সঞ্জয় বেহেরা, টাটা স্টিল লিমিটেডের চিফ সেলস ম্যানেজার (এছাড়াও বেঙ্গল চেম্বারের ম্যানুফ্যাকচারিং এবং এমএসএমই কমিটির চেয়ারম্যান), বিশ্বব্যাপী স্বীকৃতির দিকে তাদের যাত্রাকে ত্বরান্বিত করার জন্য MSMEগুলির একটি ক্লাস্টার পদ্ধতি গ্রহণ করার সম্ভাবনার বিষয়ে অন্তর্দৃষ্টি শেয়ার করেছেন৷ তিনি শিল্পের মধ্যে অগ্রগতি চালিত করার ক্ষেত্রে এই ধরনের সহযোগিতার প্রধান ভূমিকার উপর জোর দেন।

L&T Sufin-এর চিফ কমার্শিয়াল অফিসার শ্রী বিবেক চৌহান, সরবরাহকারী ফিনান্স সহজ করতে এবং MSME-কে নতুন গ্রাহকদের সাথে সংযুক্ত করতে তাদের অনলাইন প্ল্যাটফর্মের ভূমিকার উপর আলোকপাত করেছেন। তিনি ব্যবসার ইকোসিস্টেম বাড়ানোর ক্ষেত্রে প্রযুক্তিগত সমাধানের গুরুত্বের ওপর জোর দেন।

 

স্থানীয় কর্তৃপক্ষ, শিল্পপতি এবং স্টেকহোল্ডারদের সক্রিয় অংশগ্রহণ ছিল। বেঙ্গল চেম্বার অফ কমার্স অ্যান্ড ইন্ডাস্ট্রি অর্থনৈতিক উন্নয়নের জন্য তার দৃষ্টিভঙ্গির প্রতি প্রতিশ্রুতিবদ্ধ, এবং খড়গপুর বাণিজ্য মেলা এই যাত্রায় একটি উল্লেখযোগ্য মাইলফলক চিহ্নিত করে৷

Advertisement
Advertisement

For Sending News, Photos & Any Queries Contact Us by Mobile or Whatsapp - 9434243363 //  Email us - raghusahu0gmail.com